ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΟΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

Με τα οργανωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα του “Magic Garden” και τα αλογάκια – μινιατούρες του “Gentle Carousel Greece” τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν μέσα στην τάξη ή στον χώρο μας την δράση των σπάνιων μικροσκοπικών θεραπευτικών αλόγων ως κοινωνική προσφορα προς τα ατομα που χρειάζονται ψυχολογική υποστηριξη. Παραλληλα θα μάθουν την ιστορία της αρχαίας ράτσας τους, θα επεξεργαστούν την ανατομία τους, θα ερθουν σε επικοινωνια μαζι τους και θα ευαισθητοποιηθούν στην προστασία των αδέσποτων ζώων και στην έννοια της Κοινωνικής Ευθύνης.

5

Πρόγραμμα 1 Το άλογο κι ο άνθρωπος (Α΄- Β - Γ΄ Δημοτικού/ Νηπιαγωγείο)

Γνωρίζουμε τη φυσιολογία του αλόγου, τους τρόπους φροντίδας και προστασίας του και αγγίζουμε βιωματικά το ζήτημα της αγάπης προς τα ζώα. Μέσα από αυτό το πρόγραμμα τα παιδιά ανακαλύπτουν τη θέση του αλόγου στην κοινωνία, τη χρήση του σε διάφορες χρονικές περιόδους και κοινωνικές συνθήκες καθώς και την πολύτιμη προσφορά του στο ανθρώπινο είδος μέχρι τις μέρες μας.Το εργαστήριο αξιοποιεί εποπτικό υλικό και διαδραστικά παιχνίδια και συμπληρώνεται με μια αναμνηστική κατασκευή. Ολοκληρώνεται με τη φυσική παρουσία των μικροσκοπικών αλόγων μέσα στην τάξη, τα οποία χαρίζουν μια μοναδική εμπειρία στα παιδιά.

5

Πρόγραμμα 2. Προστατεύοντας τη Ζιζέλ (Α΄- Β - Γ΄ Δημοτικού / Νηπιαγωγείο)

Η ιστορία της Ζιζέλ, του μικρού ορφανού αλόγου που σώθηκε και υιοθετήθηκε από το Magic Garden , αποτελεί την αφορμή για ένα πρωτότυπο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που μαθαίνει στα παιδιά πώς μπορούν να προστατεύουν και να φροντίζουν τα εγκαταλελειμμένα ζώα. Μέσα από την οπτικοποιημένη ιστορία της Ζιζέλ γνωρίζουμε τις ανάγκες του αλόγου και καλλιεργούμε την ενσυναίσθηση. Και φυσικά υποδεχόμαστε το μικρό αλογάκι μέσα στην τάξη μας για να του δείξουμε την αγάπη μας!

5

Πρόγραμμα 3. Magic pencils (Α΄- Β - Γ΄- Δ΄- Ε΄-Στ΄ Δημοτικού / Νηπιαγωγείο )

Ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα γίνεται παρουσίαση του αλόγου στην τέχνη μέσα από διάφορες τεχνικές ή ζωγράφους. Μέσω μιας ειδικής προετοιμασίας τα παιδιά αντιλαμβάνονται τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να φιλοτεχνήσουν ένα άλογο, εμπνέονται και δημιουργούν το έργο τους με διάφορες τεχνικές έχοντας μπροστά τους ως τρισδιάστατο μοντέλο ένα αληθινό αλογάκι! Στις μεγαλύτερες τάξεις γνωρίζουν τις τεχνικές διάσημων ζωγράφων ( Ζωρζ Σερά, Ζωρζ Μπρακ, Πάμπλο Πικάσο, Μοντριάν ) και στη συνέχεια κάθε παιδί έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει την φαντασία του με τις ίδιες τεχνικές προκειμένου να αντιληφθεί τις διάφορες μορφές τέχνης και τεχνικής. Για το Νηπιαγωγείο και την 1η Δημοτικού μαζί με τον μαυρόασπρο Οδυσσέα μαθαίνουμε πώς να βάζουμε χρώμα στην ζωή μας κάνοντας καλές πράξεις.

5

Πρόγραμμα 4. Πήγασος: ο φτερωτός ήρωας της μυθολογίας μας (Γ΄- Δ΄ Δημοτικού)

Η μυθολογία είναι ο οδηγός μας σε αυτό το ιδιαίτερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, κατά τη διάρκεια του οποίου τα παιδιά δραματοποιούν την ιστορία του Βελλεροφόντη και του Πήγασου, του μυθικού φτερωτού αλόγου γιού του Ποσειδώνα και της Μέδουσας. Ηρωισμός και αξίες ζωής τονίζονται μέσα από τους συμβολισμούς της ιστορίας ενώ τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον θρυλικό Πήγασο το φτερωτό άλογο που ζούσε κοντά στους 12 Θεούς του Ολύμπου. Κάτασπρο, επιβλητικό, γεμάτο ευγένεια και χάρη απογειώνει την φαντασία τους…

5

Πρόγραμμα 5. Θρυλικά άλογα (Γ΄- Δ΄ Δημοτικού)

Ποια είναι η θέση του αλόγου στην ιστορία και την μυθολογία; Το άλογο του Μέγα-Αλέξανδρου, τα άλογα του Ήλιου, τα άλογα του Αχιλλέα αλλά ο Πήγασος μας διηγούνται τις ιστορίες τους και μας διδάσκουν με τα κατορθώματα και τα παθήματά τους. Τα παιδιά δημιουργούν το δικό τους βιβλίο, βασισμένο στην ιστορία που τους ενέπνευσε περισσότερο και την αφιερώνουν στο άλογο που ξαφνικά θα τους επισκεφθεί μέσα στην τάξη! Γνωρίζουμε επίσης τη Μagic, το μικροσκοπικό ηρωικό αλογάκι με την μεγάλη καρδιά που έγινε διάσημο παγκοσμίως στις μέρες μας φροντίζοντας παιδιά με ευαίσθητη υγεία. Με την Magic τα παιδιά κάνουν ανάγνωση κειμένου στα Αγγλικά “public speech” σε συνεργασία με τo σχολείο με ακροατή το αλογάκι… “Reading is Magic “ !

5

Πρόγραμμα 6, Θέλω και μπορώ ( Δ΄- Ε΄- Στ΄ Δημοτικού)

Η ιστορία του Billy, του αλόγου που βρέθηκε εγκαταλειμμένο στο κέντρο της Καλλιθέας και έγινε αφορμή για τη δημιουργία του Gentle Carousel Greece, μας εμπνέει και μεταφέρει στα παιδιά με απλό και κατανοητό τρόπο το πόση μεγάλη δύναμη κρύβει η φράση «Θέλω και μπορώ».
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που στοχεύει στην ανάδειξη της αξίας της υπομονής, της επιμονής και της αυτοπεποίθησης, στοιχείων ιδιαίτερα βασικών για την ανάπτυξη της προσωπικότητάς μας.
Τα παιδιά ερευνούν και ανακαλύπτουν λύσεις σε πιθανά σενάρια κι έτσι μέσα από ένα πρωτότυπο και διασκεδαστικό τρόπο διαπιστώνουν την αξία της θέλησης και την χαρά της επιτυχίας.

5

Πρόγραμμα 7. Στον κήπο με τα άλογα! ( προσαρμόζεται για όλες τις τάξεις του Δημοτικού)

Ένα σύνθετο πρόγραμμα στον υπέροχο κήπο του Magic Garden που αποτελείται από 3 μέρη.
Στο πρώτο μέρος τα παιδιά γνωρίζουν τον κόσμο των αλόγου, την ιστορία και την προσωπικότητα του, την διαδρομή του στον χρόνο, από την προϊστορία έως σήμερα, τον τρόπο ζωής του στον στάβλο και στο λιβάδι. Επίσης μαθαίνουν για την καθημερινότητα του, τις συνήθειες, τις αρρώστιες, τον χαρακτήρα και τα χαρακτηριστικά του, τον συναισθηματικό του κόσμο αλλά και το δεσμό του με τον άνθρωπο. Ο ρόλος του στην Μυθολογία, στην Ιστορία , στην Τέχνη είναι σημαντικότερος από κάθε άλλο ζώο ενώ η ομορφιά , η δύναμη και η αφοσίωση στο αφεντικό του δημιούργησαν “άλογα θρύλους” που δεν ξεχάστηκαν ποτέ!.
Στο δεύτερο μέρος εξηγούμε στους μικρούς μας φίλους ποιος είναι ο Billy, που βρέθηκε πεταμένος από την ασυνειδησία των ανθρώπων, πως σώθηκε και πως φροντίζουμε τον ίδιο αλλά και την φίλη του Zizel. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή μαζί του αλλά και με τα υπόλοιπα σπάνια μικροσκοπικά αλογάκια που ήρθαν από την Αμερική και ζουν το αληθινό παραμύθι τους στην Ελλάδα.. Πως ταξίδεψαν, ποιος είναι ο σκοπός της ζωής τους, γιατί είναι τόσο σπάνια, τρυφερά και αγαπητά και τι ακριβώς προσφέρουν στα παιδιά που ζουν στα νοσοκομεία και στα ιδρύματα. Μέσα από αυτό το έργο των μικρών αλόγων τα παιδιά μαθαίνουν την Χαρά της Προσφοράς!
Στο τρίτο μέρος τα παιδιά οδηγούνται στην μικρή αρένα, όπου τα άλογα γυμνάζονται και εκπαιδεύονται, και παρακολουθούν για λίγο την εκπαίδευση τους. Τα αλογάκια αυτά δεν ιππεύονται αλλά αναπτύσσοντας εμπιστοσύνη στον χειριστή τους εκτελούν τις επιθυμίες του. Τέλος, ένας ξέφρενος καλπασμός όλων των αλόγων ενθουσιάζουν τα παιδιά τα οποία μας αφήνουν με μια υπόσχεση!

Επικοινωνία Για Σχολικά Εκπαιδευτικά Προγράμματα